Str: 1 ... 4 5 6 [7]   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Biblija  (Posjeta: 7016 puta)
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
Ορθοδοξία
जीव
कृष्ण
Postova: 3178
Offline Offline
Spol: Muški
Hristos Voskrese radosti moja
« Odgovor #120 na: Listopad 05, 2011, 11:21:33 »

                                                                        SEDMORICA NA SMRT OSUĐENIH

 
Kad jedan narod otpadne od Boga, Jedinoga i Živoga on postaje u suštini mrtav, i njegovo se biće samo leluja u ovome svijetu kao sjenka, kao hrast prestrugani do korijena a još neoboren. Treba samo da dođe jedan potres, ili potop ili kuga, ili rat, da oduva sjenu, da oduva prestrugani drvo, da pokopa mrtvace. Jer otpasti od Boga, Jedinoga i Živoga, to znači zaratiti protiv Boga i popreti sav Njegov zakon. Kako može trava ratovati protiv kosača? Kako li grnci vojevati s grnčar? Hoće li se sjekira veličati nad onijem koji njom sječe (Isa. 10,15)?

Sedam naroda živjelo je u zemlji hananskoj: Heteje, Gergeseja, Amorejci, Kanaanci, Ferezeji, Hivijci i Jebusejci. Svi ovi narodi bili su otpali od Boga, Jedinoga i Živoga, pogazili sav zakon Božji, predali se idolopoklonstvu, as tim ujedno i neznabožni krajnjem nemoralu. Ni milost ni kazna Svevišnjega nije se doticala srca njihovih. Jer i milost i kaznu Božju oni nisu pripisivali Bogu nego đavolima. Njihova vjera bila je jedino vjera u đavole, njihov strah strah od vraga, i njihov savez savez sa đavolima. Takvi su bili ti narodi, kada je Jakov ostavio Hanan i preselio se u Misir, takvi su bili poslije 430 godina, kada se narod Jakovljev, ili Izraelov, vratio u Hanaan. Brojno i fizički oni su bili jači od Izraela, (IV Mojs. 7,1), ali duhovno oni su bili mrtvi. I ljudi u Sodomu i Gomoru bili su isti takvi duhovni mrtvaci, i višnja sila pustila je na njih oganj i pepeo, da ih sahrani. Takav je bio Tir i Sidon, i rat ih je sahranio. Takva je bila Pompeja, i zato je pokrivena vatrom i pepelom.

Po naređenju uvrijeđenog Svedrzitelja slična je sudba trebala postići i sedam naroda u Hananu. Njih su trebali Izraelci da oduvaju kao sjene, da obore kao već prestrugani i od korijena odvojeno drveće, da ih pokopaju kao mrtvace. To je Bog upravo naredio Izraelcima da izvrše kad budu ušli u zemlju obećanu (V Mojs. 7,2).

Neki protestantski tumači Svetoga pisma hoće u ovome vidjeti ili nemilost Božju ili zabludu Mojsijevu. Kako je tobož mogla takva svirepa naredba poteći od Boga, pitaju oni? To mora, vele, da je Mojsije bio u zabludi?

- Ni jedno ni drugo. Niti tu ima nemilosti Božje niti zablude Mojsejeva. Oni koji su stotinama godina popirali ime svoga Sazdatelja, popirali zakon Njegov i ratovali protiv Njega, zar nisu zaslužili smrt, i to smrt vječnu? Milost Božja ovdje ne može se dovoditi u pitanje prije nego bi se shvatili svi strahoviti bogobornim grijesi i poroci tih naroda. Uostalom tko može osporiti pravo baštovanu, da u svojoj bašti istrijebi jedno zakržljalo povrće a posadi drugo, bolje i zdravije? I tko može ispitati baš do kraja dubine Promisla Božjeg? Nesumnjivo je ovdje dvoje: prvo, da su oni narodi svojom pokvarenošću davno bili zaslužili propast, i drugo, da je Gospod htio u ovom slučaju da kuša vjeru i poslušnost naroda Izrailjskog, kao što je nekada kušao Avrahama naredivši mu da prinese jedinca sina na žrtvu . U ovom kušanju Izraelci su ponekad pokazali Avramovska vjeru i poslušnost prema Gospodu svome, ali češće su padali pri tom ispitu, savladani svojim neobuzdanim lakomstvom i pohotljivošću, te su hvatali vjeru s ovim Božjim protivnicima i uvršćivali se u njihov front protiv Boga. Zbog toga su morali podnijeti mnoge kazne od Boga, trpjeti ratne poraze i odlagati ispunjenje svoje misije.

Kad je Isus Navin smrti Mojsejevoj, poduzeo vodstvo nad vojskom i narodom izraelskim, on je slavno i brzo koračao od pobjede k pobjedi satirući pred sobom onih sedam naroda na smrt osuđenih.

Ne odstupaj od zakona na desno ni na lijevo, rekao mu je Gospod u samom početku njegovog vojevanja. Neka se ne rastavlja od usta tvojih knjiga ovoga zakona, nego razmišljaj o njemu dan i noć, da držiš i tvorši sve kako je u njemu napisano, jer ćeš tada biti sretan na cestama tvojim i tada ćeš napredovati. Budi slobodan i hrabar! Ne boj se, i ne plaši se, jer je s tobom Gospod Bog tvoj kuda god ideš (Is. Nav. 1,7 do 9). I ovaj vojskovođa bio je vjeran i poslušan Bogu u svemu do kraja života, ne pogrešivši ni u jednoj zapovijedi Božjoj. Da nije bilo ovdje ondje grijeha, tj.. prestupanja zapovijedi Bože, od strane vojnika iz njegovog logora, po njemu onih sedam naroda brzo bi bili srušeni i pokopani kao živi mrtvaci. Ali čim bi se javljao grijeh u pobjedonosnoj vojsci, sledovao je i poraz njen. Tako opsada i osvojenje Jerihona išla je brzo i lako. Ali prvi rat na Gaja svršio se bijegom i porazom Izraelaca zbog grijeha jednog čovjeka, jednog jedinog. No o tome će biti riječi na drugom mjestu.

Strašna sudba sedam na smrt osuđenih naroda u Hananu pružaju nam sljedeći nauk:

1. Da ni jedan narod ne može griješiti protiv zakona Božjeg i živjeti u miru;

2. Da je grijeh agent rata; i da ma koliko se jedan grešan narod pokazivao miroljubiv, rat na njega mora doći;

4. Da za kaznu jednoga bogoodstupnog i bogobornog naroda Bog upotrebljava ponekad narode iz velike daljine. Tako su za kaznu Hananskih neznabožaca dovedeni Izraelci iz Egipta, kao što su docnije za kaznu Europljana dovedeni iz daleka Atila i Džingis Kan, za kaznu Španjolaca Saraceni, i za kaznu Balkanaca Turci.

Evidentirano

I ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje, i ako imam svu vjeru da i gore premještam, a ljubavi nemam, ništa sam.
Ορθοδοξία
जीव
कृष्ण
Postova: 3178
Offline Offline
Spol: Muški
Hristos Voskrese radosti moja
« Odgovor #121 na: Listopad 05, 2011, 11:30:41 »

                                                          PLJAČKA U RATU DONOSI PORAZ

 
Kad Isus Navin osvoji utvrđeni grad Jerihon, bez muke i gubitaka, njegova vojska ubrzo za tim pretrpe poraz pred neutvrđenim Amorejskim gradićem Gajem. Isus, istina, bijaše poslao svega 3000 ljudi da napadnu i osvoje Gaj, ali taj broj bio je potpuno dovoljan, shodno i najopreznijim ljudskom računanju, jer Gajana ratnika bilo je manje. No dogodi se nešto neočekivano. Taj puk Navinov tek što se bijaše približio Gaju nagne natrag u bijeg. Uzrok tome bijegu sasvim je neobjašnjiv s gledišta fizičkog. Gajana izađu iz svoga gradića i potjeraju Izraelce i ubrzo ih stignu i posijeku njih 36, što stvori još veću paniku među ovim posljednjima i još naglije bježanje njihovo. Ohrabreni Gajana pojure za njima, stignu ih na jednoj obronak, i pobiju sve (Is. Nav. 7,5).

Ovaj iznenadni poraz unese strah i trepet u ostalu vojsku Izraelovu, i rastopi se srce u narodu, i posta kao voda (Is. Nav. 7,5). A vojskovođa Izraelov Isus Navin pade licem pred Kovčeg Zavjeta, pred svetinju, pred kojom se obično Bogu molio, i stade jadikovati pred Bogom, tražeći da mu se otkrije tajanstveni uzrok ovoga poraznog događaja. I tako, ležaše do večera jadikujući. I otkri mu se od Boga, da je pljačka uzrok toj nesreći. Reče mu Bog: zgriješio je Izrael i prestupio zavjet moj koji sam im zapovjedio; jer uzeše od prokletih stvari, i ukradoše i zatajiše, i metnuše među svoje stvari (Is. Nav. 7,11).

Čuvši ovo Isus Navin poče tragati za lopovom, krivcem tolike narodne nesreće. I pronađe ga u licu nekoga Ahan Harmijevog iz plemena Judina. I sam Ahan priznade, da je u Jerihonu vidio jedan neprijateljski plašt, dvjesto šekela srebra i jednu šipku zlata, pa se polakomio, uzeo sve to za sebe, i zakopao u zemlju pod svojim šatorom. Viknu mu na to vojskovođa: što si nas smio? Gospod da smijete tebe danas (Is. Nav. 7,25)! I bi Ahan ljuto kažnjen: zasuše ga kamenjem sa cijelim domom njegovim i sa stokom njegovom i svim stvarima njegovim, krađenim i nekrađenim.

Poslije ovog krvavog očišćenja od grijeha između svoje vojske, krenu Navin ponovo na Gaja, i osvoji ga bez napora i bez žrtava.

Ovaj rat pruža nam jasan nauk, da narod koji ima neku božansku misiju, bilo da kazni ili popravi drugi jedan narod, ne smije gaziti zakon Božji ni u jednoj jedinoj zapovijedi. Ne smije gaziti zakon Božji ni vojska kao cjelina, niti vođe te vojske, pa čak ni pojedinac između najprostijih vojnika. Ako jedan jedini vojnik iz takve vojske izvrši pljačku, ili maroderstvo, ili preljub, ili oskrvnjenje svetinje, ili drugi neki grijeh protiv zakona Božjeg, on time stvara prepreku ratnom uspjehu cijele vojske. Što je jedan vojnik viši u činu, to je grijeh njegov veća prepreka uspjehu vojske, kojoj on pripada. Grijeh glavnih starješina jedne vojske protiv Boga i Božjeg zakona ravan je smišljenom izdajstvu i predaji neprijatelju. Svaki grijeh u ratu brže se sveti nego li u miru. To ne treba nikad gubiti iz vida. Jer rat je brzi obračun Božji za dugotrajna dijela ljudska u miru. Mi žalimo i jadikujemo, što je neka četa slučajno zapala u nezgodu i propala. Nema slučaja u ratu. Ili mi žalimo nekoga časnika, koji je poginuo pod svojim šatorom od zalutalog kuršuma. Ne postoji, niti je ikada postojao, zalutali metak. Svako zrno puščano pogađa tamo gdje treba pogoditi. Nema slijepog slučaja u ratu, generale moj.

Da vojnik u ratu mora biti čist od grijeha i sa strahom stajati uspravno duha kao svijeća pred Bogom, to su vazda znali seljački narodi na našem Balkanu. Oni to i danas znaju, i tim znanjem se u ratu rukovode ukoliko nisu umno razvracenom od onih koji o ratu govore ne znajući ništa i ne misleći ništa. A broj ovih posljednjih danas je na zapadu vrlo veliki. Oni su izgubili svaki pojam o finijim, duhovnim i moralnim utjecajima, što odlučuju u ratu. Odlučnu ulogu u ratu oni pripisuju strojevima, živim i mrtvim, tj.. vojnicima kao tjelesnim bićima i ratnim napravama. Oni to sve ukupno, bez razlike, nazivaju jednom riječju "materijalom". Materijalisti u svemu, oni su materijalisti i u procjeni rata. Njihova filozofija rata zna samo za masu i vještinu. Zato su njihove procjene rata sasma ništavne, i zato su sva njihova predviđanja i predskazivanja o svima posljednjim ratovima, kojih smo mi još živi svjedoci, bila bez izuzetka demantirana ishodom tih ratova. Njihova osnovna pogreška koju s njima ne dijele balkanski seljaci, jeste u tome, što oni u ratu između dvije vojske misle samo o tim dvjema ratujućim vojskama, a ne io onom trećem, odlučujućem, svevidećem. A o ovome treći, odlučujući, svevidećem misle nepokvaren narodi hrišćanski na Balkanu više nego li o samim ratujućim stranama. To pak i jest biblijski stav prema ratu. Iz ovoga je jasno:

1. Da Gospod nad Vojskama mrzi na pljačkaše u ratu i

2. Da pljačka u ratu od strane pojedinaca sprječava uspjeh cijele vojske.

Evidentirano

I ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje, i ako imam svu vjeru da i gore premještam, a ljubavi nemam, ništa sam.
Default Avatar
जीव
कृष्ण
Postova: 221
Offline Offline
Spol: Muški
« Odgovor #122 na: Listopad 05, 2011, 12:53:24 »

Da li je to onaj vladika Nikolaj Velimirović teolog fašizma, Hitlerov fan i antisemita koga je Srpska pravoslavna crkva proglasila za sveca?
Evidentirano

Duhovni put nije mučna obveza nego čisto zadovoljstvo.
Ορθοδοξία
जीव
कृष्ण
Postova: 3178
Offline Offline
Spol: Muški
Hristos Voskrese radosti moja
« Odgovor #123 na: Listopad 05, 2011, 01:11:23 »

Nije ga Crkva proglasila,vec sam Bog.Uostalom cuo si za novo svetiliste Lelic.Steta sto se desavaju cuda od tog Bozijeg ugodnika i sto mu je telo sveto.Onda bi mogao na miru da se radujes tvojoj suludoj teoriji.Da to je nas vladika brate.
Evidentirano

I ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje, i ako imam svu vjeru da i gore premještam, a ljubavi nemam, ništa sam.
Default Avatar
जीव
कृष्ण
Postova: 221
Offline Offline
Spol: Muški
« Odgovor #124 na: Listopad 05, 2011, 01:42:10 »

Nije bitno čiji je. Svašta sam o njemu čitao nisu to moje teorije. Mnogi mu zamjeraju na nekim profašističkim idejama, na primjer kada poredi Hitlera i Svetog Savu.
Evidentirano

Duhovni put nije mučna obveza nego čisto zadovoljstvo.
Ορθοδοξία
जीव
कृष्ण
Postova: 3178
Offline Offline
Spol: Muški
Hristos Voskrese radosti moja
« Odgovor #125 na: Listopad 05, 2011, 02:04:18 »

Ako zelis mogu da razoblicim te teotije.Moli se brate da nam Bog da takvog pastira.Hitler je zaista krenuo da reformise ceo narod,kao Sveti Sava i to niko nespori.Ali u kom smeru.Sveti Sava ka Nebu ,ovaj ka paklu!Znaci bitan je krajnji cilj i plodovi dela.
Evidentirano

I ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje, i ako imam svu vjeru da i gore premještam, a ljubavi nemam, ništa sam.
Administrator
कृष्ण
Postova: 118
Offline Offline
WWW
« Odgovor #126 na: Listopad 27, 2016, 04:06:47 »

https://www.youtube.com/watch?v=89ZziNBJ948

Evidentirano

 Str: 1 ... 4 5 6 [7]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na: